Rust voor gast en familie

Deze week is onze moeder, schoonmoeder en oma overleden. Zij bereikte een hoge leeftijd maar had de laatste jaren veel gezondheidsproblemen. Uiteindelijk is ze via een ziekenhuisopname en een verblijf in een verzorgingshuis in het Zutphense hospice gekomen en is daar vijf weken gast geweest. Ja, inderdaad “gasten” worden de mensen genoemd die daar verblijven in een huiselijke sfeer omringd door vele vrijwilligers die de gasten een thuisgevoel geven. Niets is te veel, alle wensen worden zo mogelijk ingevuld.
De vrijwilligers zijn bijzonder vriendelijk en geven veel aandacht aan hun gasten: voorlezen, samen televisie kijken of zomaar een goed gesprek. Belangrijk is ook dat de familie steeds welkom is en hen alle zorg uit handen wordt genomen. Wat een fijn gevoel als je als familie al enkele jaren intensief zorg hebt verleend en dan zomaar alles kunt overlaten aan de hospice-medewerkers.
Zowel de gast als de familieleden wordt de rust gegeven waar zo ze hard aan toe waren. We zijn zijn het hospice en alle medewerkers bijzonder dankbaar!