DIT DOCUMENT WORDT NOG HERZIEN !!
Heeft u een klacht? Laat het ons weten!
Hospice Zutphen doet haar best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en een prettige werksfeer voor al onze gasten en medewerkers te waarborgen. Soms gaat er toch wel eens iets mis of kunnen zaken beter. Als dat zo is, willen wij het graag van u horen. Pas dan kunnen wij immers actie ondernemen om verbeteringen aan te brengen. In deze brief staat in het kort wat u kunt doen wanneer u niet tevreden bent over het hospice.
Suggesties voor verbeteringen?
Het is niet alleen belangrijk dat u een eventuele klacht aan ons meldt, maar ook suggesties ter verbetering van het functioneren van de organisatie en haar medewerkers zijn uiteraard van harte welkom. Aarzel niet om uw ideeën aan ons door te geven.
Heeft u een klacht?
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over de coördinator, één van onze vrijwilligers of één van onze verpleegkundigen. Als dat zo is: laat het ons weten! En hebt u daar zelf moeite mee, vraag dan iemand in uw omgeving dat met u samen te doen. U kunt ervan op aan dat uw klacht vertrouwelijk wordt behandeld.
Het is echter vaak het beste om uw klacht eerst te bespreken met degene tegen wie uw klacht zich richt of met een coördinator als het over een vrijwilliger of verpleegkundige gaat. Misschien kunt u in een gesprek tot een oplossing komen.
Als u het moeilijk vindt om de klacht met iemand van het hospice te bespreken is het ook mogelijk om een gesprek te hebben met onze vertrouwenspersoon, mevrouw Riet van Poll. Zij is onafhankelijk van het hospice en werkt voor meerdere organisaties. Als dit gesprek geen bevredigende oplossing biedt, kunt u uw klacht indienen bij het bestuur van het hospice. Het bestuur roept dan de klachtencommissie bijeen, bestaande uit enkele bestuursleden en of één van de coördinatoren, om de klacht af te handelen.
Mocht dit niet naar tevredenheid verlopen, kun u uw klacht richten tot de Klachtencommissie van VPTZ Nederland. Op uw verzoek dragen de coördinatoren er zorg voor dat de schriftelijke informatie over de procedure van de VPTZ aan u ter beschikking wordt gesteld.
U kunt mondeling of schriftelijk een klacht indienen. Hiervoor zijn klachtenfomulieren verkrijgbaar bij de coördinatoren. Maar u kunt ook een brief schrijven.
Het adres is:
Hospice Zutphen
Thorbeckesingel 2
7204 KS Zutphen
Zet uw naam, adres en telefoonnummer in de brief en schrijf zo duidelijk mogelijk op wat er is gebeurd. Vergeet niet de naam van de vrijwilliger of coördinator waar het om gaat, te vermelden.
Binnen veertien dagen na ontvangst van uw klacht wordt contact met u opgenomen.
In de meeste situaties lukt het ons om samen met u zorgvuldig naar een klacht te kijken en komen we tot een voor iedereen bevredigende oplossing.
Wij hopen dat we u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bestuur Hospice Zutphen.