Klachtenreglement voor medewerkers

DIT DOCUMENT WORDT NOG HERZIEN !!

Heb je een klacht? Laat het ons weten!

Hospice Zutphen doet haar best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn en een prettige werksfeer voor alle medewerkers te waarborgen.  Soms gaat er toch wel eens iets mis of kunnen zaken beter. Als dat zo is, willen wij het graag van jou horen. Pas dan kunnen wij immers actie ondernemen om verbeteringen aan te brengen. In deze brief staat in het kort wat je kunt doen wanneer je ergens niet tevreden over bent.

 

Suggesties voor verbeteringen?

Het is niet alleen belangrijk dat je een eventuele klacht aan ons meldt, maar ook suggesties ter verbetering van het functioneren van de organisatie en haar medewerkers zijn uiteraard van harte welkom. Aarzel niet om jouw ideeën aan ons door te geven.

Heb je een klacht?

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over de coördinator, over één van de collega’s of een bestuurslid. Als dat zo is: laat het ons weten! En heb je daar zelf moeite mee, vraag dan iemand in je omgeving dat voor je te doen. Je kunt ervan op aan dat jouw klacht vertrouwelijk wordt behandeld.

Het is echter vaak het beste om je klacht eerst te bespreken met degene tegen wie je klacht zich richt of als dit niet lukt met een coördinator als het over een vrijwilliger of bestuurslid gaat. Misschien kun je in een gesprek tot een oplossing komen.

Als je het moeilijk vindt om de klacht met iemand van het hospice te bespreken is het ook mogelijk om een gesprek te hebben met de vertrouwenspersoon, mevrouw Riet van Poll. Zij is onafhankelijk van het hospice en werkt voor meerdere organisaties. Als dit gesprek geen bevredigende oplossing biedt, kun je jouw klacht indienen bij het bestuur van het hospice. Het bestuur betrekt dan één of enkele personen van het bestuur en of één van de coördinatoren om de klacht af te handelen. Mocht dit niet naar tevredenheid verlopen, kun je jouw klacht richten tot de Klachtencommissie van VPTZ Nederland. Op jouw verzoek dragen de coördinatoren er zorg voor dat de schriftelijke informatie over de procedure van de VPTZ aan jou ter beschikking wordt gesteld.

Je kunt mondeling of schriftelijk een klacht indienen. Hiervoor zijn klachtenfomulieren verkrijgbaar bij de coördinatoren. Maar je kunt ook een brief schrijven.

Het adres is:

Hospice Zutphen
Thorbeckesingel 2
7204 KS Zutphen

Zet jouw naam, adres en telefoonnummer in de brief en schrijf zo duidelijk mogelijk op wat er is gebeurd. Vergeet niet de naam van de degene waar het om gaat, te vermelden. Als je het moeilijk vindt om jouw klacht op te schrijven, dan kunt je hulp vragen bij een andere medewerker van het hospice.

Binnen veertien dagen na ontvangst van jouw klacht wordt contact met je opgenomen.

In de meeste situaties lukt het ons om samen met jou zorgvuldig naar een klacht te kijken en komen we tot een voor iedereen bevredigende oplossing.

Wij hopen dat we jou hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

Bestuur Hospice Zutphen.